۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

مصاحبه اكبرصارمى، فرزند آقاى على صارمى، با راديو فردا

اكبر صارمى: پدرم در واقع 62سال سن دارد و فارغ التحصيل رشته ادبيات انگليسى است و از زندانيهاى سياسى است كه توى بيست سال گذشته بارها تو زندانهاى اين رژيم تحت وحشيانه ترين شکنجه ها قرار داشته. به دليل همين شکنجه ها دچار سكته شده بود و به دليل همين فشارها يك سال است كه الان دچار مشكلات بينايى شده و در حالى كه بايد تحت عمل جراحى قرار بگيرد اما هیچ گونه امكان پزشكى در اين مورد در اختيارش قرار ندادند.


مجرى: آقاى صارمى مثل اين كه پدر شما چند سال پيش هم براى ديدن شما به عراق و كمپ اشرف آمد، ايا فكر می كنيد علت بازداشت دوباره ايشان و احتمالاً حكم اعدام به همين خاطر است؟
اكبر صارمى: بله، در واقع علت اصلى دستگيرى پدرم اين موضوع است، امابه عنوان بهانه و يك پاپوش كه واسش درست كردند گفتند كه توى مراسم بزرگداشت زندانيان سياسی قتل عام شده در سال 67 توى خاوران شركت داشته و در آن‌جا به شعرخوانى پرداخته و به سخنرانى وبه خاطر همين هم به سلولهاى انفرادى بند 209 زندان اوين بردند.

مجرى: شما، پدرتان در واقع آيا وكيل مدافع دارند؟
اكبر صارمى: بله، همان طور كه مشخص است توى ايران كه اصلاً وضعيت قضايى كه معنى و مفهومى ندارد، يعنى اصلاً به مسائل قضايى وقعى نمی گذارند اينها، ما تلاشهايى تو اين زمينه كرديم، اما متأسفانه موفق نشديم، به خاطر همين الان من در واقع اقداماتى كه از دستم برمى آمد، اين است كه نامه‌هاى متعددى به سازمانهاى حقوق بشرى و مراجع بین المللى و به ويژه كميسر عالى حقوق بشر ملل متحد و عفو نوشتم و براى اقدام عاجل در مورد حكم اعدام پدرم فراخوان دادم و خواستار توقف اين اقدامات در مورد پدرم شدم. و البته پدرم بايد بگم كه هيچ پروسه قضايى نداشته و يك دفعه به طور ناگهانى به او حكم اعدام ابلاغ كردند. اين را البته سه شنبه پيش ابلاغ كردند بهش.

مجرى: آيا خبر دارين وكيل مدافع ايشان يا خانواده شما آخرين بارى كه پدرتان را ديدند كى بوده؟
اكبرصارمى: من الان دقيق نمی دانم كه خانوده ام آخرين بارى كه او را ديدند كى بوده. اما خوب تا جايى كه می دانم يك ماه پيش كه حتى من تماسى با خانواده ام داشتم مطرح كردم اين موضوع را كه ملاقاتش رفته بودند و توى يك ماه پيش هيچ حكمى به او نداده بودند و اصلاً در اين رابطه هيچ صحبتى با او نشده بود. البته پدرم هم خودش بعد از شنيدن همين پيام يك نامه يى نوشته به ما. پدرم تو اين نامه نوشته كه با حكم اعدام من رژيم يك پروژه قتل عام ديگرى را شروع كرده. حكم من هيچ مبناى قانونى نداشته و تنها می خواهند با اعدام من مردم و جوانان اين ميهن را مرعوب ساخته و آنها را در پيگيرى خواسته شان به وحشت اندازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر